Hur ser duschrutiner ut?

Börja med att schamponera in i hårbotten och i det här fallet har jag Maria Nila produkt. Massera håret och få igång blodcirkulationen. Det är bra att ta två gånger med schampo i håret för annars känns det inte rent. (Det är samma sak som att diska, först sköljer man av med vatten och sedan tar man diskmedel)  Schamponera in två gånger i hårbotten att det känns rent, är håret fortfarande fett kan man ta en tredje gång. Schampot kommer rinna ner på längderna och kommer därför kännas fräscht. Det beror på hur mycket man har i håret, själv har jag inte mycket produkter. När schampot är borta är det viktig att handdukstorka håret. Det får inte rinna vatten från håret, om det rinner mycket vatten kan de ge dålig effekt av inpackningar eftersom det rinns av med hjälp av vattnet. Börja att ha i inpackningen i topparna och arbeta på längderna och jobba uppåt fram till öronen. Var försiktig med hårbotten om det hamnar mycket inpackning där kan det se fett ut. Läs på förpackningen hur länge det ska sitta i håret. Oftast brukar det stå 10 min och låt det då sitta minst 10 minuter. Jag brukar sitta med inpackninhgen ca 30 - 60 min. Skölj ut med ljummet vatten och avsluta alltid med balsam! 
 
Ta alltid denna ordning
1. Schampo
2. Inpackning
3. Balsam
 
När man ändå har tvättat håret så passa på att föna så att man får snyggt hår från start. Ta först värmeskydd och föna. När håret är torrt, värmeskydd först sen platta/ locka håret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0