Torsdag- 12 April

Godeftermiddag, eller vad man säger.
Idag har jag jobbat och varit duktig, fick sluta redan kl 13.30 fast jag skulle ha slutat 14.00 egentligen men drog in min rast så slapp jag ha den. En sak har jag kommit på, det är att jag inte gillar att ha rast. Jag har 30 min rast men tycker dom är på något sätt är onödiga att ha. Det är förstås viktigt att äta mat men då tycker jag att man kan äta när man har det ganska lugnt på jobbet, man får liksom ta sin tid till rast då. För jag brukar aldrig ha något att göra på rasterna därför blir jag så irriterad på att ha rast :P Men självklart har jag inte hunnit att äta något.. jag tog en sväng med hunden efter jobbet, sedan gick jag och la mig i sängen för att kolla på "Once upon a time" (nu har även jag fastnat för den serien, hjälp mig) och såklart somnade jag och hunden så gott, hehe

Men på tal om jobbet, det gick riktigt bra idag. Vi var bara två personal idag på dagen, alltså en ordinarie personal, plus jag. Härligt va? Jag räknas som en personal nu, fast det har jag gjort nu i några veckor men iallafall, det känns så bra att jag har kommit in i jobbet på riktigt. En glad gubbe på det.
Min arbetskompis tog även med ett djur till jobbet idag för att visa dom äldre människorna, och det är ju rätt vanligt att man tar med sig vanliga djur, som tex, hund, katt, kaniner.. så det var riktigt coolt att se att hon hade släpat med sig en höna och en kyckling. Djuren var jättefina!! och jag skojjar inte, det var riktig höna och kyckling. haha.
Sen har jag även rullat hår idag på en äldre och jag var inte så duktig.. Förstår inte att människorna förr i tiden rullade hår?! Hur orkar man det.. Men iallafall, jag lyckades med fyra st fina mitt på huvudet. Sen fick jag inte till resten.. Så jag bad min arbetskompis om en locktång, vilken hon lyckades hitta, så det blev att jag lockade håret på sidorna. Vackert, vackert.
Och precis innan jag gick hem gick jag in till den personen som jag hade fixat håret på för att kolla hur hon såg ut och jag säger bara gud vad fint det blev :) Det gjorde jag riktigt bra! Haha.

Det var om min dag idag & dagen är verkligen inte slut än ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0