Snurr igen

Jag ville hålla din hand, visa att min kärlek var sann, vi skulle ju hålla ihop och älska varann. Det var det jag ville, det var det jag kämpade för. Hur gör man med kärlek som brister och känslor som dör? Det var dina känslor som försvann, inte mina. Mina känslor består, men det kommer alltid fattas bitar. Du ska gilla mig tillbaka, bara gör mig glad. Få mig att skina på det sättet som endast du klarar av. Bara titta på mig och kanske le lite grann. Det är du som jämt lyckas få mitt hjärta i brand. Hur ska jag göra för att lyckas glömma dig? Det gör så ont att blicka tillbaka till den tid då jag betytt något för dig. Det är över nu, jag måste fatta, bara förstå. Det var nog aldrig mening att det skulle bli vi två.
Men vad ser jag i dig, som ingen annan ser? Varför kan jag inte glömma även om jag inte vill mer... Jag ville släppa taget, bara låta allt flyga iväg. Men du sitter fast inom mig, du håller dig fast. Jag finner nått i dig, men jag kan inte fatta vad det är. Du är speciell på något sätt, jag vet det är så. Jag vet att jag kanske var fel, jag kanske inte var den rätta.
Jag tappade taget och jag saknar det vi hade. Jag saknar sättet vi såg på varandra. Ja allt som vi hade. Men som jag fatta så kändes det fel, felet var jag. Men stunderna med dig var underbara. Men jag ska ta nya steg, låta mig liv börja om. Jag måste glömma allt det där som jag fick uppleva en gång. Jag ska minnas det med glädje, men jag vill dela glädjen med dig. Hur ska jag göra för att du ska kunna börja gilla mig?
Jag trodde allt var borta, men tankar börja snurra runt. Då började jag förstå att jag inte hade glömt. Jag måste acceptera att slutet har nu varit. Men det har tagit ont och jag har gråtit mina tårar. Du var ju den jag såg upp till, den som jag ville vara med. Du var ju bara dig själv. Du gör mig lika glad idag, så som bara en person kan. Den personen är du, men jag nämner inga namn. Jag tror du vet vem du är, jag tror du känner igen dig. Känslor kan försvinna och känslor kan bestå. Kommer alltid vara något mellan oss som jag inte kan förstå. Kommer det bli så igen? Jag som blir dumförklarad. Jag blir lämnad vid sidan, men jag ska låta dig bestämma. Jag ska inte bli som förr, tiden måste få sin gång. Jag vill bara inte göra misstagen ännu en gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0