Precious

Helt slut idag.. nu sitter jag framför tv:n och försöker se "The grudge 2". Jag kan inte se skräckfilmer själv längre, jag blir för rädd för filmerna. Synd att alla har gått och lagt sig för annars hade jag gärna velat haft sällskap. Tycker inte om att vara själv..
Det är även för mycket myggor här som gör mig galen. Kommer aldrig kunna sova.

Men jag ska inte klaga, det finns människor som har det värre än mig.
Se t ex. filmen "Precious"


Handling
16-åriga Precious har hela sitt liv varit osynlig. Osynlig för pappan som våldtar henne, mamman som slår henne och myndigheterna som bara ser henne som en i raden av Harlems förlorade själar. Men när Precious, för andra gången gravid med sin far, möter en beslutsam och radikal lärare, väcks viljan att förändra livet.


Visst, jag tyckte inte filmen var en höjdarfilm men den var hemsk och man tänkte till efteråt.
Aja ska försöka göra något roligare nu, hejdå

Godnatt .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0